Morsning i vinteraktiga påskatider!
Jätteroligt att åter få se att ni TOK:ar också i sommar samlas med repektive och vänner samlas en teaterkväll på slottet den 1 juli. Alla reserverade biljetter är bokade och fler än så! Välkomna säger jag och övriga i vårt teatergäng...och Börje Albrektsson så klart. Vi repeterar för fullt och vi tror att ni kommer att få en trevlig och glad kväll. Glädjande nog är runt 3.500 stolar redan bokade av teaterintresserade.
Vill du haka på....klart vi fixar även dina biljetter ( endast 170:- för hela paketet.) Hör av dig till mig eller till vår Kulturchef Albrektsson.
Glad Påsk - ät många ägg!
Lennart
PS! Att på annan plats i detta Forum kunna läsa att Stellan Sturesson är på väg att bli religiös måste nog ändå få hamna i facket för "aprilskämt".
Men hans kollega F-n själv blev väl också lite tänkande när han gick i pension? Hur länge dröjer han - den f.d. redaktören med sitt svar tro?
Teaterdirektörn kommer tillbaka!
Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen
- Lennart Jonsson
-
Teaterdirektören kommer tilbaka.
Hej.
Det var ju trevligt, med en ny titel.
Tycker nog att din kommentar till Stellan var lite märklig!.
Vad menar du?.
Tycker att Stellan, som jag ser det är en, rekorderlig person.
Har jag fel.
Fan själv. Märkligt utryck.
Nu är det påskdagen. Ha det bra. Hälsningar Nisse.
Det var ju trevligt, med en ny titel.
Tycker nog att din kommentar till Stellan var lite märklig!.
Vad menar du?.
Tycker att Stellan, som jag ser det är en, rekorderlig person.
Har jag fel.
Fan själv. Märkligt utryck.
Nu är det påskdagen. Ha det bra. Hälsningar Nisse.
- Lennart Jonsson
Visst kan det låta lite knepigt och jag om någon vet att Stellan är en hedersman! Men vi har alltid "högt i tak" oss emellan och jag får nog igen - vänta bara på hans svar. Det kommer att osa - jag lovar!
Men visst var det väl F-n som blev religiös när han blev gammal?
Det är synd om folk som är så känsliga......tycker jag som ofta är
i heltluften antingen jag vill eller inte - men det gillar jag!
Men visst var det väl F-n som blev religiös när han blev gammal?
Det är synd om folk som är så känsliga......tycker jag som ofta är
i heltluften antingen jag vill eller inte - men det gillar jag!
- Stellan Sturesson
Fan som teaterdirektör...
Nisse, tack för att du försvarar mig gentemot Jonsson. Jag tyckte ändå han var ovanligt snäll i inlägget. Det brukar vara värre, så därför har jag inte brytt mig om att svara. Nåväl - det här är ett ganska normalt språkbruk oss emellan. Jag brukar anklaga teaterdirektörn för att vara hällörad, alltså litet sådär låtsasreligiös, med huvudet på sned, du vet. Nu fick jag igen för det.
I samband med ett kyrkogräl i Laholm i mitten på 90-talet gick jag ur Svenska kyrkan. Det är denna "ogudaktighet" som Jonsson anspelar på. Annars är jag troende, fast på mitt sätt. Och hur var det nu ett annat litterärt citat lyder: "Det ska fan vara teaterdirektör!"
Det är ju precis det han är.
Stellan
I samband med ett kyrkogräl i Laholm i mitten på 90-talet gick jag ur Svenska kyrkan. Det är denna "ogudaktighet" som Jonsson anspelar på. Annars är jag troende, fast på mitt sätt. Och hur var det nu ett annat litterärt citat lyder: "Det ska fan vara teaterdirektör!"
Det är ju precis det han är.
Stellan
- Stellan Sturesson
Het luft?
Jonsson antyder förresten själv att han har bockfot. Du noterar väl att han själv avslöjar att han ofta är i hetluften - och att han gillar det. Jodu, det lär ju vara hett där bockfoten lämnar sina fotavtryck...
Återgå till "Våra utflykter och arrangemang !"