Lyssnade på snacket om farterna på onsdagskörningarna och en del annat.
I klubbens begynnelse var vi överens om vissa bestämmelser vid dessa tillfällen. För att alla (även de nya som aldrig kört mc) skulle hänga med var hastigheten moderat. De som ville köra "olagligt" fort bildade tätgrupp och var ofta "färdigfikade" när vi andra anlände. Personligen tyckte jag inte det var så kul. Jag hade ingen lust att mista kortet i en fartkontroll.
Det är inte så svårt att köra mc i grupp. Jag fick lära mig det lumpen på 60-talet.
Vad kan vi förbättra? Jo, att vi håller 300 m avstånd mellan grupperna som vi bestämt.
Att färdledaren är säker på färdvägen.
Att vi väljer vägar där vi inte behöver korsa stora riksvägar.
Skall vi alltid utgå från Västergök? Kanske alternativa samlingsplatser
norrut - österut- söderut beroende på annonserat färdmål.
(ex Kappgatan, grustaget Vapnö, Pilkington, Trönninge, Jetmacken Kärleken osv) På så sätt slipper vi ryckiga fortkörningar i staden.
Samlingsplats kan anslås på tavlan vid Västergök.
Det är några tankar som dök upp i onsdags. Vad tror Du?
Förresten, det här med att mista körkortet..... Handen på hjärtat...Hur många skulle klara en ny uppkörning med teoriprov och annat i vår ålder? Samt de dyra böterna.......Plus-farterna är ju sänkta numera.
Själv bor jag vid Tylösandsvägen(rakan) där unga förare, mc och cabbar,
tävlar om att köra fortast. En del kör en bra bit över 100 km/t bland passerande cyklister, älgar och rådjur. Jag väntar på ett offer.....
Eftersom de är"smitare" kan polisen inget göra mer än att ta reg.nr.
Simma lugnt i värmen.
B.A.
Onsdagskörningarna med mera.
Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen
-
Hej Benne,
Du måste ha missuppfattat hela problemet. Jag pratar inte om idiotkörningar, hastighetsöverträdelser , kom först fram och fika snabbt.
Körkortslösa "old knutters" osv. Vem har pratat om mista körkortshastigheter? Jag tog tillbaka +10 % , det är fel.
Jag pratar om att dom som inte vill hålla hastighetsbestämmelserna utan köra långsammare av någon anledning, just för dagen, skulle kunna välja att köra i sista gruppen för då stoppar dom inte upp hela gänget.
Jag klandrar inte försteman, för det är inte lätt att hålla avstånden när trafiksituationer uppstår, då kommer man lätt ifatt och kortegekörning är ofrånkomligt under en stund .
Träffade en arg bilist häromdagen som hade hamnat bakom ett 40 tal mc-åkare. Dessa färdades norrut på Nissastigen och körde i sicksacksformering. Hastighet; 70 km/t, detta skapade långa köer och stor irritation. Unga idiotomkörningar. Låt oss hjälpas åt. Anders
Du måste ha missuppfattat hela problemet. Jag pratar inte om idiotkörningar, hastighetsöverträdelser , kom först fram och fika snabbt.
Körkortslösa "old knutters" osv. Vem har pratat om mista körkortshastigheter? Jag tog tillbaka +10 % , det är fel.
Jag pratar om att dom som inte vill hålla hastighetsbestämmelserna utan köra långsammare av någon anledning, just för dagen, skulle kunna välja att köra i sista gruppen för då stoppar dom inte upp hela gänget.
Jag klandrar inte försteman, för det är inte lätt att hålla avstånden när trafiksituationer uppstår, då kommer man lätt ifatt och kortegekörning är ofrånkomligt under en stund .
Träffade en arg bilist häromdagen som hade hamnat bakom ett 40 tal mc-åkare. Dessa färdades norrut på Nissastigen och körde i sicksacksformering. Hastighet; 70 km/t, detta skapade långa köer och stor irritation. Unga idiotomkörningar. Låt oss hjälpas åt. Anders
Återgå till "Våra utflykter och arrangemang !"