Vad gör vi för fel?

Tycke du det var en härlig, underbar tur som ni gjorde tillsammans med andra TOK:ar under ledning av TOK:s färdledare ? eller något annat TOK arrangemang Berätta om det här !

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Anders Kolhammar

Vad gör vi för fel?

#1 Inläggav Anders Kolhammar » mån 12 mar 2012, 20:49

Hej Mc bröder.

Jag känner att jag behöver en massa tankar från er om vad vi gör för fel?
Då tänker jag närmast på varför vi misslyckas med att få många TOK medlemmar till avrostningar. Vill gärna ha så mycket synpunkter som möjligt så in och lufta era tankar, alla tankar är skapande tankar.
Ös på från alla håll.

Vårliga hälsningar
Anders "Kolis" Kolhammar :19

Anders Kolhammar

#2 Inläggav Anders Kolhammar » ons 14 mar 2012, 13:52

Till och med TOK fel, eller?

Anders

Nils Larsson

Vad gör vi för fel.

#3 Inläggav Nils Larsson » ons 14 mar 2012, 18:24

Hej på er.
Tror inte att det är fel överhuvutaget.
Om man har tanken att avrostningen sker på, Falkenbergs motorbana.Då kan det kännas svettigt. Men.
Avrostningen. Sker på parkeringsplatsen utanför motorbanan.
Vi kommer att köra en runda, i trakterna utanför motorbanan.
Efter detta är det upp till var och en.
Antingen att köra hem eller att köra ett par rundor på banan.
Jag personligen brukar välja att köra hem.
Men det är upp till var och en.
Var med och körde på bana 2009. Lärde mig det som enlig underteknad har haft en stor betydelse.
Det är inte farligt att bromsa med handbromsen. Inte ens i 100 km.
Har nämligen ABS.
Kan rekomendera, dom här övningarna.
Vi behöver det alla.
Hälsningar Nisse.

Anders Kolhammar

#4 Inläggav Anders Kolhammar » tor 15 mar 2012, 14:37

Du kan ha rätt Nils,

Kanske kan det upplevas som att det är för avancerat. Jag tror att för alla som är där så är det en mc-dag med likasinnande och precis som du säger så gör man bara det man vill.

Är det någon som vill ha tillbaka vårt tidigare upplägg på avrostning? Det var ju lite slalomkörning och sedan balansövningar (krypkörning) med avslutande bromsövningar i olika hastigheter ned till stillastående?

Svara gärna med kommentarer runt detta.

Ha det gött

Anders Kolhammar Fjr bonde.

Användarvisningsbild
Lennart Jonsson

#5 Inläggav Lennart Jonsson » tor 15 mar 2012, 17:57

Anders - jag tror inte att ni gör något fel. Utan tvekan har ni stor ambition och ett hederligt slutmål kring avrostning och säkerhet på hoj. Men jag är fortfarande övertygad om att den som är medlem i The Old Knutters är med i föreningen av helt andra orsaker. Att ha kul. Att träffas för att ha trevligt under enkla former - med eller utan hoj. Vi ser ju att de "privata grupper" som bildats inom föreningen lever vidare år efter år - här finns inga avhopp. Dom har kul och med ålderns rätt kör man - det är mina personliga erfarenheter - alltid med föredömligt omdöme - behöver dessa vidareutbildning för normal mc-åkning? Förlåt mig men lag är tveksam.

Den stora medlemsflykten tycker jag är mycket oroande. Alla 400 (?) kan inte ha sålt sina hojar eller blivit för sjuka för att köra eller hur?

Så kanske är det ändå så att det handlar om marknadsföring av våra aktiviter. Det känns farligt att sluta med utskicken. Varför inte göra ett positivt årsprogram 2012 med lokala och de gemensamma ( finns dessa? ) aktiviteterna. Vad jag kan förstå finns det kulor i kassan.
Kanske mindre antal aktiviteter men mer genomarbetade. Att bara köra ut i grupp och sen hem varje onsdag räcker inte längre - eller hur?

Avrostning - instruktörer och banor. Javisst - för den som så vill. Där kommer naturligtvis SMC in i bilden. Tro inte att jag är negativ till att köra säkert. Men syftet med TOK var en kombination utan alltför stora krav.

Som jag framförde vid årsmötet i Falkenberg. En idéträff med styrelse,färdledare och några övriga för nytändning. Det är nog ett måste om vi inte skall få uppleva ny dystrer rapport kring medlemsantalet om ett år.

Var jag en "dysterkvistare" nu? Men herr Kolhammar ville ha synpunkter - så kom loss nu. Stort lycka till allihop - även till er som arbetar med Avrostningen 2012.

Återgå till "Våra utflykter och arrangemang !"