Inte lätt att va knutte....
Postat: sön 24 okt 2010, 09:34
Är det inte besynnerligt att det är så illa ställt med möjligheterna att kunna titta in hos en MC-handlare i Halmstad med omnejd. Inte för att man byter hoj
varje år men det är ju alltid kul att titta in och njuta.
Förlåt om detta luktar lite reklam men vilken tur att vi har våra vänner Peder och David nere i Lassabo, Eldsberga. Ja du vet väl att Marcussen MC
är aukt. Yamahaverkstad men servar alla märken så klart.
Själv var jag nere hos professorerna och gjorde service för att ha allt klart när våren 2011 är här. Utan att vara "broder duktig" skulle jag vilja ge rådet att göra service ( om det behövs ) nu under hösten. Då ställer man in pärlan med fin och ny olja ( viktigt ) och allt är klappat och klart när det är dags. Ja, inte bara oljan så klart! Dessutom har verkstäderna mer kapacitet under "icke säsong" och du kan undvara hojen. Så du ser det är många fördelar.
Jag brukar ha på min batteriladdare för underhållsladdning hela långa vintern.
Några har påpekat att det skall man INTE ha. Bara ett par dagar i månaden.
Har vi någon expert i leden? Vilket är bäst för batteriet på sikt?
Hälsningar från en synnerligen oteknisk medlem.
PS!
Peder Marcussen är ju en errfaren tävlingsförare på bana med dansk mästertitel för att nämna något. Jag frågade honom om karriären var slut. Nä, jag funderar på att fortsätta , sa han. Jaha, sa jag - det är ju poppis med veterantävlingar.
Det danska smilet övergick till ett tämligen surt ansikte.
Du fattar nog varför. Bortgjord igen.
varje år men det är ju alltid kul att titta in och njuta.
Förlåt om detta luktar lite reklam men vilken tur att vi har våra vänner Peder och David nere i Lassabo, Eldsberga. Ja du vet väl att Marcussen MC
är aukt. Yamahaverkstad men servar alla märken så klart.
Själv var jag nere hos professorerna och gjorde service för att ha allt klart när våren 2011 är här. Utan att vara "broder duktig" skulle jag vilja ge rådet att göra service ( om det behövs ) nu under hösten. Då ställer man in pärlan med fin och ny olja ( viktigt ) och allt är klappat och klart när det är dags. Ja, inte bara oljan så klart! Dessutom har verkstäderna mer kapacitet under "icke säsong" och du kan undvara hojen. Så du ser det är många fördelar.
Jag brukar ha på min batteriladdare för underhållsladdning hela långa vintern.
Några har påpekat att det skall man INTE ha. Bara ett par dagar i månaden.
Har vi någon expert i leden? Vilket är bäst för batteriet på sikt?
Hälsningar från en synnerligen oteknisk medlem.
PS!
Peder Marcussen är ju en errfaren tävlingsförare på bana med dansk mästertitel för att nämna något. Jag frågade honom om karriären var slut. Nä, jag funderar på att fortsätta , sa han. Jaha, sa jag - det är ju poppis med veterantävlingar.
Det danska smilet övergick till ett tämligen surt ansikte.
Du fattar nog varför. Bortgjord igen.