Tjéna Alla Motor Lovers I The Old Knutters
Så som jag uppfattade det senaste svaret på mitt inlägg så är det ok att logga in sig även om man nu inte är aktuell medlem. Det är en förmån som uppskattas till fullo tack.
Om jag fattat saken rätt så får man även göra ett inlägg och jag passar på att göra så.
Som ni vet så håller jag på med speedway och racing i större utsträckning nu än tidigare och vill gärna dela med mig lite alla andra som gillar motorsporten.
Den 21 juni kl. 19.00 startar speedway racet mellan Lejonen och Elit Vetlanda i Gislaved och det är GRATIS inträde...det är något som vi kallar enkronas racet där alla sponsorer lägger allt från 50 öre opp till 1-2 kr per besökare och vid dessa tillfällen så har vi varit oppe i runt 11.000 motor lovers som fått njuta av den explosiva speedwayen.
Så alla som är intresserade är hjärtligt välkomna och är det någon som aldrig sett speedway live, så är det en stor upplevelse i en god gemenskap och smäll i rören och en god doft från en vegetabilisk olja som heter R40.
Lite info om speedway.
En speedway hoj väger 77 kg torr och motorn är på 60 hästar så det är snabbare än formel ett i starten då det på ca.2.2 sekunder är oppe i 100 km.
Hastigheten är ex. på Ntex Arena i Gislaved ca. 120 km när man går in i kurvan...så det gäller att hålla tungan rätt i mun och är det dessutom tre andra hojar omkring så blir det tajt om utrymme, men det är det som är tjusningen.
Ha dé
Tjing Tjong // Gamen
Jag provar att göra ett inlägg om GRATIS speedway
Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen
- Bert Ove Orvnäs
- Kontakt: