Kan det vara åldern?

Har du varit ute på någon egen tripp i Sverige eller utlandet, dela gärna med dig av dina upplevelser här

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Stellan Sturesson
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 26 mar 2004, 08:56

Kan det vara åldern?

#1 Inläggav Stellan Sturesson » mån 28 aug 2006, 20:20

Mc-tidningarna har öst lovord över den nya BMWn: F 800 S. Och, det kan jag erkänna: jag blev sugen på att testa det nya underverket. Det är BMWs första parallelltwin, och tandrem har ersatt kedja och kardan. BMW blir mer och mer lik en "vanlig" motorcykel!
Jag åkte till Gerts Motor i Ängelholm för att ta en tur med sportmodellen. (Den finns också som sporttourer, men då är hela motorn inbakad i plastik...)
Nå, jag drog iväg på de skånska vägarna och noterade tämligen omgående att sittställningen är så framåtlutad, och fotpinnarna så högt placerade, att handlederna har en tendens att domna bort rätt snabbt. Kvick är den; bra balans har den. Men hur tusan kan den ha fått så översvallande recensioner med den körställningen?!
Det var då jag blev varse ett faktum som jag inte funderat så mycket på - hittills. Grabbarna som provkört maskinen för tidningarna är kanske 20 eller 30 år yngre än jag. Och plötsligt blev jag väldigt klar över att jag inte är 39 eller 49 - utan 59. Tänk att det kan vara en sån skillnad!
Nä, jag får nog hålla mig till mitt ordinarie färdredskap i stället - så fort det är tillbaka i trafik....
Stellan S

Återgå till "Egna Reseberättelser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster