41-årsracet på Sviesta

Har du varit ute på någon egen tripp i Sverige eller utlandet, dela gärna med dig av dina upplevelser här

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
conny
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 01 sep 2004, 21:32

41-årsracet på Sviesta

#1 Inläggav conny » sön 06 aug 2006, 21:52

Det finns många sätt att tillbringa en weekend på. Ett av de bättre upplevde jag i helgen.
Konceptet är enkelt. Man tar kontakt med några trevliga likasinnade människor, i mitt fall fyra falkenbergare och en halmstadbo, och åker via Eksjö och Kisa utmed Sommens vackra stränder till Sviestabanan i Linköping.
På denna fantastiska anläggning kör man TT-lopp, motocross, speedway och trial. Allt på samma gång och på behagligt gångavstånd inom området. Allt med gamla classiska maskiner och, i de flesta fall, förare.
Jodå vår Hedersknutters Rolf Gülich var med, inte i de hetaste duellerna
men väl i paraderna där vi fick se att han är still going strong. Han bjöd t.o.m på några omkörningar med sin Velocette från 1935.
Hela tiden vandrar man omkring bland depåer och prylstånd, skiljelinjen är i princip obefintlig. Alla är öppna och trevliga och visar och pratar gärna om sina maskiner och har du tur kan du få hjälpa till med ett handtag om du står nära.
Kort sagt ett eldorado för oss nostalgiker som älskar gamla hojar och ljud och dofter kring dem.
Första helgen i augusti nästa år blir det en ny chans för dej som missade i år.
Stort tack till Lars och ni andra för att jag fick hänga med.

Conny (Smålandsstenar).

Återgå till "Egna Reseberättelser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster