Återväxten i speedway är säkrad!

Har du varit ute på någon egen tripp i Sverige eller utlandet, dela gärna med dig av dina upplevelser här

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Stellan Sturesson
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 26 mar 2004, 08:56

Återväxten i speedway är säkrad!

#1 Inläggav Stellan Sturesson » ons 02 aug 2006, 22:18

Ja, du kan ju inte ha missat det. Sveriges genom tiderna bäste speewayåkare, Tony Richardsson, lägger av. Det blev bara 6 VM-segrar - lika många som Ivan Mauger, Nyzeeländaren, du minns.
Men var inte orolig. Återväxten är tryggad. Tidigt i somras var två Tokar iväg i Örebro och deltog i Varg-Olles sladdskola: Alf Svensson från Varberg, och så jag. Under två hela dagar, lördag-söndag, lärde Olle - klädd i TOK-kepsen, så klart - oss allt han kan om speedway-åka. Så nu är vi beredda att axla Tonys fallna mantel. (Bara den nu inte snor in sig i bakhjulet...)
Och det ska jag säja: du som har den minsta chans att hänga med på Varg-Olles utbildning nästa sommar: ta chansen, för tusan! Jag beställde på stående stålfot en speciell kurs för TOK nästa vår. Jag har redan 6 intresserade, inklusive mig själv. Och mer än tolv får vi inte vara.
Du kommer ångra dig resten av ditt liv om du inte hänger med - och sen får reda på hur roligt det är! Kontakta mig, så sätter jag upp dig på listan.
Stellan Sturesson

Återgå till "Egna Reseberättelser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster