MC-Dagarna i Västervik

Har du varit ute på någon egen tripp i Sverige eller utlandet, dela gärna med dig av dina upplevelser här

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Ollest
Inlägg: 166
Blev medlem: tis 13 apr 2004, 15:32
Ort: Olle Strandberg

MC-Dagarna i Västervik

#1 Inläggav Ollest » ons 02 aug 2006, 17:44

Jag besökte MC-Dagarna i Västervik denna sommar. Ett stort arrangemang med mer än 5000 motorcyklar och enligt uppgift c:a 7000 personer. Det var mycket bra ordnat med såväl matställen på campingen som duschar och toaletter (möjligen skulle det behövts fler Baja-Major).
"Havsbad" (det är ju Östersjön) inom 100 meter från campingen.

Man behöver inte campa, det finns även vandrarhem och hotell, men det är ganska roligt att campa eftersom man träffar nya människor från andra orter och klubbar och samvaron är jättetrevlig.

Kortegen genom Västervik på lördagen innehöll c:a 2000 hojar, mäktigt!

Jag kan verkligen rekommendera denna tillställning, bra arrangemang, fina uppträden, stor utställning och många "knallar" som säljer MC-detaljer av olika slag och inte minst miljön som är fantastisk.
Kanske kan vi till nästa år få ihop ett antal klubbmedlemmar som åker tillsammans, det vore kul.
Jag åker dit igen nästa år.

Olle

Användarvisningsbild
Stellan Sturesson
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 26 mar 2004, 08:56

Hänger med...

#2 Inläggav Stellan Sturesson » ons 02 aug 2006, 22:06

Okej Olle. Jag och några till hänger säkert med nästa år. Gör ett upprop i god tid, så kan vi bli rätt många! Jag fick förresten några sms från Thomas och Kerstin Ericsson, Halmstad, som i veckan kom hem från en körning i Alperna. Dom hade varit i Italien, Österrike och Schweitz - på samma dag. Men Frankrike hann dom inte med - åtminstone inte den dan... Och förra året var de två iväg med danskarna i Baltikum.
Jag tycker för min del att Alperna är onödigt höga. Man slår sig nåt förfärligt om man kör över ett stup, om svindeln sätter in.
Stellan S


Återgå till "Egna Reseberättelser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster