Hojar och dåligt väder

Har du varit ute på någon egen tripp i Sverige eller utlandet, dela gärna med dig av dina upplevelser här

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Lennart Jonsson
Inlägg: 117
Blev medlem: fre 05 mar 2004, 00:22

Hojar och dåligt väder

#1 Inläggav Lennart Jonsson » lör 15 maj 2010, 10:03

Läste Johan i Laholms rapport från utflykt till Lillstugan - 2 deltagare.
Rekord? Troligen! Men det var väl vädret som spökade? Jag och vännerna Sture & Börje var nämnligen hojande samma onsdag.

Vädergubben i TV signalerar jättefint väder - sol,sol och värme de närmsta dagarna - ryssvärme hette det visst. Snabb signal till berörda - nu drar vi till Österlen, det blir ju strålande mc-väder - jag bokar rum på stamlokuset Brösarps Gästis. Tisdag - fint väder fast lite regn.
Tisdag kväll - samme "väder-Nisse" i rutan. "Nu har vi några ruskiga dagar framför oss" - kartan visar bara på regn. Va f-n - han borde väl ha bett om ursäkt för det han mässade om i måndags! Vad är det för prognoser vi matas med av dessa experter?

Tyvärr stämde hans dystra rapport den här gången. Det blev ingen GPS och trevliga småvägar från Brösarp och hem till Halmstad. Vi var överens - kortaste vägen hem. Så blev det. I regn och rusk - i full storm. En liten fikapaus i Örkelljunga smakade bra. Där finns ett fint fikaställe på kullen innan den nya rondellen - mitt emot Bengts Husvagnar. Kan rekommenderas! Vilka mackor!

Sen hem - blöta MC-kläder på tork. Hojen tvättas. OK - trots miserabelt väder minns vi nu ändå med nöje den stekta sillen vi åt i sol i Kåseberga. Snapsen och den fantastiska äggakagan på gästis var underbara som vanligt! Men dåligt väder och motorcykelfärd - ingen lyckad kombination.

Skärp er meteorologer - ni är riktiga luringar som han sjöng Demert!

Vänligen
Jonsson - torr igen!

Återgå till "Egna Reseberättelser"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst