Välkommen till Agnetas begravning

Lokal information från dina färdledare.
Sista minuten information! Glöm inte att.. ! ändrade planer?

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Stellan Sturesson
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 26 mar 2004, 08:56

Välkommen till Agnetas begravning

#1 Inläggav Stellan Sturesson » tis 17 jun 2008, 22:24

Vi fick höra det i vintras: Agneta Svensson, en av våra piggaste och trognaste medlemmar, var allvarligt sjuk. Cancern hade kommit tillbaka efter det vi trodde var en framgångsrik behandling av hennes sjukdom för något år sedan.
Jag glömmer aldrig den onsdagsturen i höstas, när Agneta, strålande av glädje och stolthet, gled in med sin nya, motivlackade, mc till startplatsen i Laholm. Den här mc:n skulle hon åka många mil på - både tillsammans med Klas och med hela Tok-gänget. Så blev det inte. Det blev 20 mil för Agneta på hennes nya klenod. Strax före jul fick familjen beskedet att hon led av en obotlig cancer. I lördags avled Agneta, i kretsen av sin familj, hemma i villan i Vallberga. Hon var en av TOKs allra trognaste medlemmar, som inte var sen att ge en viss färdledare (mig) kritik för att a) "det går ju alldeles för fort" och b) "jag sa ju att jag inte ville köra på grusvägar!"
Våra tankar är hos Klas, barnen med respektive, hennes föräldrar och svärföräldrar och syskon - och inte minst barnbarnet Kevin, som är ett levande bevis för att Agneta inte levt förgäves. Vi tänker på er, och vi delar er sorg.
Agnetas önskan var att alla som ville komma till begravningen också skulle göra det. Så därför kan jag via Klas meddela att var och en som vill ta farväl av Agneta är välkommen till Ränneslövs kyrka torsdagen den 26 juni kl 13.30. Agneta ville att de som följer henne till den sista vilan har ljus klädsel.
Stellan Sturesson

Återgå till "Info från Laholm"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster