Däckbalansering

Är du en "mekare"? har du något problem? ställ frågan här, kanske finns svaret där ute hos någon TOK-kompis. Eller du har kanske någon egen fiffig lösning som du vill dela med dig av ?

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Ingvar
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 15 okt 2006, 18:29
Ort: Ingvar Bengtsson

Däckbalansering

#1 Inläggav Ingvar » tis 16 sep 2008, 19:11

Hej!
Är det någon som provat Biltemas "Däckbalanserare"?
Jag har köpt däck från Tyskland och det var faktiskt lättare än jag trodde att demontera det gamla däcket och lägga på ett nytt (med däckjärn från Biltema).
Men balanseringen har jag inte gjort, kollade på Biltemas och den såg enkel ut, men fungerar den bra nog?

När man nu kan köpa däck så billigt från utlandet vore det inte en bra ide att "TOK" som har god ekonomi köpte in bra utrustning för däckbyte som medlemmarna kunde använda?
Ingvar

Användarvisningsbild
Ollest
Inlägg: 166
Blev medlem: tis 13 apr 2004, 15:32
Ort: Olle Strandberg

#2 Inläggav Ollest » tis 16 sep 2008, 20:51

Tanken är god och ifall vi hade haft klubblokal med verkstadsutrymme så skulle det nog fungera. Nu har vi inte det och bara att administrera detta skulle kräva en del, dessutom räcker det inte med verktyg för däckbyte, det måste finnas en lyftanordning för de som inte har centralstöd osv. osv.

Det är roligt med bra ideér, mer sådant, men detta tror jag inte skulle fungera bra i längden.

Olle

Användarvisningsbild
Jörgen Svensson
Inlägg: 62
Blev medlem: mån 22 mar 2004, 22:41

#3 Inläggav Jörgen Svensson » ons 17 sep 2008, 15:10

Joyriders har en bra verkstad. Sist jag var där så hade de bl.a. en däckkrängarmaskin.
Om man mutar dem med fikabröd eller någon tjuga till klubbkassan så kan man kanske få låna deras utrustning....

Jörgen
Jörgen Svensson


Återgå till "Mek. Tips"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster