Willy har avlidit-

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Lennart Jonsson
Inlägg: 117
Blev medlem: fre 05 mar 2004, 00:22

Willy har avlidit-

#1 Inläggav Lennart Jonsson » ons 05 okt 2016, 07:28

Så har vi fått den tråkiga informationen att föreningen förste "riktige ordförande" har lämnat det jordiska. Willy Andersson i Tvååker avled i lördags efter längre tids sjukdom. Jag minns att just Willy var den förste att kontakta mig på telefon till radion när jag i ett program uttryckte tankar om att bilda The Old Knutters. Han var full av glädje över tanken och berättade om sina hojar i garaget. Efter det att vi hade bildat en tillfällig styrelse skulle vi ha en mera "riktig". Willy slog ifrån sig med händerna - inte jag, jag har ingen erfarenhet av sådant här. Vi utlovade honom vårt stöd och det blev jättebra. Tillsammans med honom grovjobbade vi för att styra upp vår verksamhet. Willy var ju inte de stora och hårda ordens man - men han var perfekt i sin nya roll och gav oss så mycket glädje. De styrelsemöten vi hade hemma hos Willy och hans Karin var alltid lika trevliga. Paret hade t o m köpt en speciell TOK-tårta!
Många gånger svängde jag in till paret Andersson på hojen - gott fika med Karins nybakade bullar. Katterna spann i soffan och vi hade trevligt varje gång.
Brandmannen och MC-vännen Willy är nu borta. Men han lever kvar i våra minnen - vi tar av oss hjälmarna, böjer våra huvuden och säger: Tack Willy för ditt fina kamratskap och för dina insatser i vår förening.

Återgå till "Övrigt Snack"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster