Har ni tänkt på att vi fyllt 15?

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Stellan Sturesson
Inlägg: 101
Blev medlem: fre 26 mar 2004, 08:56

Har ni tänkt på att vi fyllt 15?

#1 Inläggav Stellan Sturesson » tor 13 mar 2014, 09:58

Vänner! Kamrater!

Vi firade våra första tio år med ett jädra baluns i Gessles hotell. Det var kul.
Jag minns det som vore det för 15 år sedan som Old Knutters bildades. Inte så konstigt: det v a r 15 år sen! Noga räknat den 11 mars. Alltså inföll vårt jubileum för två dagar sedan. Jag hade just kommit hem från England efter att ha firat sonens 25-årsdag. En 60-årig programledare på Radio Halland hade kallat till ett upptaktsmöte i radiostationens lokaler vid Lilla Torg i Halmstad. Vi var väl omkring 25 personer på mötet. Ingen kunde väl då ana utvecklingen som föreningen skulle genomgå.
I helgen var jag och firade sonens 40-årsdag på hotell i Malmö. Och den 2 mars fyllde vår grundare, Lennart "Mussolini" Jonsson 75 år. Grattis till denna åldersmässiga upphöjelse Musse! Ändå är världen i övrigt sig lik på många sätt. Vi är rätt många som fortfarande håller ihop och kör mc. Vi ser fram emot en ny säsong och hoppas att vi har många sådana framför oss. Så: ett jättegrattis till födelsedagen, Tokar. Nu ska jag ut och dra en repa - kanske rentav åka och störa den forne ledaren i hans förberedelser inför morgondagens Tur på hjul.
Stellan Sturesson- jo, jag hänger fortfarande kvar vid mitt livs mc-kärlek, H-D FXDX-Sport, årsmodell 2000. Tråkningarna - ja, dom tar jag med glatt mod.

Återgå till "Övrigt Snack"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster