MC-rader i höstmörkret.

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Lars-Rune Ericsson
Inlägg: 174
Blev medlem: fre 09 apr 2004, 19:09

MC-rader i höstmörkret.

#1 Inläggav Lars-Rune Ericsson » mån 31 okt 2011, 13:59

Nu när mörkret smyger sig på och innekvällarna blir lite längre, då kanske det är läge för lite eftertanke åt den säsong som varit och den som komma skall.
Onsdagskörningarna har varit många och eldsjälen för oss i Halmstad har varit Jerker Alexandersson som organiserat sina styrkor så att vi har kunnat köra hela xxx gånger, varav fyra var s.k. improviserade "bonuskörningar", utöver det planerade programmet. Ett personligt tack till Jerker för detta engagemang och jag tror mig veta att detta även kan innefatta ett kollektivt dito. Och som om inte dessa turer räckte ! I olika konstellationer har det körts både en och flerdagarsturer till olika utflyktsmål när och fjärran. Om jag har uppfattat saken rätt så har vi i föreningen inte drabbats av någon allvarligare olycka där medlemmar kommit till allvarlig skada. Dock har det inträffat incidenter och tillbud som i sig är allvarliga nog och som bör tas på största allvar. Även mindre tillbud och avåkningar kan orsaka personskador som orsakar både konvalecens, smärta och lidande. Låt oss använda hösten och vintern till att öka vår riskmedvetenhet. Det kan vi göra, bland annat genom att ta del av SMC-s informationsmaterial på hemsidan. Kanske planera för någon kommande kurs till våren och att deltaga i SMC-Hallands grundutbildning "Vårlyftet" som är en förbättring och utveckling av de tidigare s.k avrostningarna. Mer information om detta kommer på hemsidorna. SMC-s funktionärer från hela landet träffas till en s.k stormöteshelg i Stockholm den 19-20 november för vidareutbildning. För egen del handlar det om att förbättra samarbetet med Trafikverket inom vårt område här i Halland. Allt till gagn för en säkrare trafikmiljö för mc-kollektivet. Har du tips och synpunkter i frågan så hör gärna av dig till undertecknad.
Med risk för att vara tjatig, - lägg fram SMC-broschyren "Full kontroll" på nattduksbordet och ta för vana att läsa och slumra in till de tänkvärda rader och goda råd som där förmedlas.
Glöm nu inte MC-mässan "På två hjul" i Göteborg den 26-29 januari 2012. Vi är snart där och vips är det dags att kicka igång för årets första tur i mars-april.
Avslutningsvis vill jag tacka Falkenbergs-TOK-arna för en trevlig och fartfylld oktoberfest. Hade nog förväntat mig att träffa fler kollegor runt de festliga borden. All heder åt kvällens tre underhållare i Smilbandet som fixade verkligt hög stämning med musikgissningstävling, allsång och dans i den sena nattimman. Och......TACK till den kvinnliga busschauffören på LK buss som ordnade transporten på ett lugnt och säkert sätt och för perfekt "hemkörningsservice".
Önskar er alla en lugn och behaglig lågsäsong och passa nu på att ladda batterierna i dubbel bemärkelse.
Hälsningar
Lars-Rune Ericsson

Återgå till "Övrigt Snack"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster