MEDLEMSRASET I THE OLD KNUTTERS

Här diskuterar du allt mellan himmel och jord

Moderatorer: Yngve Göransson, Hans J, Styrelsen

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Bert Ove Orvnäs
Inlägg: 97
Blev medlem: lör 11 apr 2009, 21:15
Kontakt:

MEDLEMSRASET I THE OLD KNUTTERS

#1 Inläggav Bert Ove Orvnäs » lör 05 feb 2011, 23:51

Tjéna

Detta blir mitt sista inlägg i debatten då jag och LillGamen Gitte lämnar klubben samt våra polare.
Jag tog tidigare opp ämnet om att sänka åldern för medlemskap i klubben..men stötte på patrull från Herr klubben för inbördes beundran.
Om man nu inte är medveten om att det är ett speciellt körkort för MC så är det in facto. Det innebär att MC branschen och MC klubbarna kommer att krympa i tvätten...men det är det ingen som tänkt på.."närå" m50 +..så kommer det ett brev på posten..att ni skall sänka ålderkravet...om ni nu som MC klubb skall överleva..så får ni nog börja sikta in er på den yngre generationen och fånga opp alla nybörjare...det är ju så man behåller mångfalden och medlemsantalet i en MC klubb tycker jag.
Vi äldre har mycket att lära av dom yngre och tvärt om..tänk vad trevligt med blandade åldrar...snart sitter vi nog på hemmet å gaggar och då finns det ingen ungdom att umgås med. Utan det blir..kommer du ihåg...

Jag vet att mina rader får blodet att svalla och det är det som är meningen...diskutera framtiden mina MC lovers...ni kan fortfarande vara en bra MC klubb.

Jag och LillGamen Gitte + våra polare är nu medlemmar i Yamaha Custom Klubb Sweden som är rikstäckande och internationell.
Det spelar ingen roll vilket märke du har på hojen..alla är välkomna ex i region Halland.
i somras var det ett gäng som åkte till Colombia och där mötte Yamaha Custom Klubb Colombia opp och det var mycket trevligt samt att alla var mycket välkomnade. Nu i sommar gästar medlemmar från Colombia Sverige och det skall bli mycket skoj att få vara värd.

Den 12-13 mar så är det stor MC mässa i Halmstad och där har våran klubb Yamaha Custom Clubb Sweden en egen monter, välkomna förbi på en titt och ett samtal.

Under sen sommaren drar jag, varg Olle, Lelle Vestin ( Lelles MC ) och några till en körning i Sverige för en speciell organisation 200 mil Non Stopp inom 24 timmar. Vargen och Lelle + några andra drog från Haparanda till Ystad på 19 timmar och 165 mil i somras.
men det blir många mil förutom racet..juag skall åka opp till Uppsala..sova några timmar sedan opp till norr..sova några timmar..sedan 200 mil och därefter sussa några timmar för att köra dom återstående milen hem och det blir i runda slänga 450 mil 3-4 days. En skoj grunka för gamla "Gubbar" som aldrig ger sig.

Jag hoppas att ni lyckas med medlemsvävningen och att ni får en skön MC säsong..vi kommer nog att synas på vägarna.

Jag har idag 19.650 besökare från hela världen på min blogg och ni är välkomna in på en titt när andan faller på http://lejongamen.bloggagratis.se/

En liten idé så här i slutet..varför inte ta opp ett förslag om ex. lite speciella klubbmärken när du varit med ett visst antal år..det är en kul lite grunka.

Ha det nu så gött var ni än befinner er och Tack för oss .

Tjing Tjong // Gamen The Condor

Nils Larsson
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 18:12

Medlemsraset i The Old Knutters.

#2 Inläggav Nils Larsson » mån 07 feb 2011, 15:46

Hej.
Önskar dig och din fru lycka till i den nya klubben.
Men din rubrik, känns lite löjlig.
För att ta i lite. Ren fantasi.
Ha det nu bra.
Hälsningar Nisse.

Användarvisningsbild
Thomas Ericsson
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 27 mar 2004, 15:37

Lycka till!

#3 Inläggav Thomas Ericsson » ons 16 feb 2011, 16:13

Lite ödmjukhet hade kanske suttit på sin plats Bert-Ove!

Medlemsras har jag inte hört talas om, men däremot vet jag att det går upp och ned i föreningar, så även i TOK!

Vad beträffar 50 år eller inte, så finns det sedan en tid en motion inlämnad om detta, och den skall behandlas på årsmötet, vilket Du borde känna till(?)

Lev väl B-O!

Thomas Ericsson
FJR Owner

Nils Larsson
Inlägg: 59
Blev medlem: ons 31 mar 2010, 18:12

Medlemsraser I The Old Knutters.

#4 Inläggav Nils Larsson » sön 20 feb 2011, 12:24

Känns tryggt och bra att sitta här och räkna alla dom, medlemmar som har anmält sitt intresse, att delta på årsmötet.
Engagemanget är verkligen stort.
Vi blir mellan 80-100, deltagare på årsmötet.
Inte dåligt.!.
Ni är alla mycket välkommna. Engagerande medlemmar är en förutsättning för alla föreningars överlevnad och i TOK för tillväxt.
Årsmötet är början på ett ny och fantastisk MC resa.
Vårhälsningar från. Nisse.


Återgå till "Övrigt Snack"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster